Учитель английского языка
первой категории
МАОУ ООШ № 52 города Тюмени
Масленникова Альфия Шакирчановна
Урок английского языка
Класс: 8
Тема: Familiar and unfamiliar Britain.
Цель урока: ознакомление с реалиями страны изучаемого языка
Задачи урока:
Образовательная задача:
- развивать навыки чтения с общим пониманием прочитанного, навыки монологической и диалогической речи, умение систематизировать полученные знания
Развивающая задача:
- расширить кругозор учащихся в области литературы, фольклора, культуры, традиций Британии;
- развивать познавательные интересы и творческие способности учащихся, Воспитательная задача:
- воспитывать умения осуществлять общение (в том числе и иноязычное) в подгруппе и в классе
- эстетическое воспитание учащихся.
Оснащение урока:
- Учебник: Английский язык 8 класс/ Ю.Е. Ваулина и др. М.: Просвещение, 2014;
- Презентация
- Реквизит для заданий
Ход урока:
1. Организационный момент.
T: Good morning, students!
I’m very glad to see you. And I hope we’ll have a good work today. How are you?
Students: …
T: Dear children, every country has own culture, traditions and famous people. So let’s listen to a song and look at these pictures.
I hope that you know this poet and you are ready to tell me about him. Who is he? Where is he from?
Слайд 1: Robert Burns “My heart’s in the Highlands”
Students: …
T: Yes, you are right. He is a famous Scottish poet R. Burns. Now let’s try to guess the topic of our lesson.
Students: …
T: Today we will talk about a culture of Scotland, and the topic of our lesson is "Familiar and unfamiliar Britain”. I’d like to start our lesson with these words. What does it mean to you? Слайд 2.
The more you live, the more you travel,
The more you travel, the more you see,
The more you see, the more you learn
Students: …
2. Фонетическая зарядка (метод «Летающие поговорки»:
учащимся раздаются карточки с пословицами таким образом, чтобы одним досталось начало поговорки, а другим — окончание, ребята должны объединиться в команды и сопоставить части поговорок).
Слайд 3:
A good beginning / makes a good ending.
Better late / than never.
Actions speak louder / than words.
East or West / home is best.
Don’t bite the hand / that feeds you.
A thing of beauty / is a joy forever.
3. Проверка домашнего задания.
T: Now let’s check your homework. (учащиеся рассказывают подготовленные дома тексты о Шотландии). Слайды 6-9:
4. Совершенствование навыков изучающего чтения.
T: Well done. Now open your textbooks on page 85 and get ready to read the text about Scottish coos one by one. But firstly look up the words in bold in the Word List.
Students: …
T: Now answer my question. What is the main idea of this text?
Students: …
T: Try to describe the Scottish coos then tell your partner what you found interesting about Scottish coos. Слайд 10.
Students: …
5. Динамическая пауза.
6. Закрепление нового материала.
T: Now look through the text again and mark the sentences true or false. You may correct the false statements.
Students: …
7. Подведение итогов урока.
T: Well done. Let’s make a conclusion of our lesson. I hope we get to know more about culture of Scotland. If you get to know more than five interesting facts about Scotland come to the right corner at the window. If you get to know less than 5 interesting facts about Scotland come to the left corner at the door.
“Corners” (ученики распределяются по разным углам в зависимости от выбранного ими варианта ответа).
Students: …
T: Thank you for your work. You may take your places. Now I want you to write down your home task. It’s the ex. 4 on p.85. Your marks ____
Thank you very much for the lesson. Good - bye.